Rabu, 1 Mac 2017

Vivix Shaklee

MANFAAT UTAMA VIVIX SHAKLEE
Manfaat VIVIX SHAKLEE

  • Melindungi dan Pembaikan Sellular DNA
  • Perlindungan Anti-Oksidan 
  • Peningkatan Tenaga Sellular
  • Melambatkan Pembentukan Protein AGE
  • Kekebalan Dipertingkatkan
  • Mengelakkan Biogenesis Mitokondria
  • Menyokong Kesihatan Jantung
  • Impak Positif Pengawal Selia Genetik
  • Menyokong Kesihatan Sendi
  • Menyokong Kesihatan Otak
  • Promotes Good Health and Well Being

4 MEKANISME PENUAAN TAHAP SELULAR

1) KEROSAKAN DNA



Setiap hari, setiap sel tubuh diserang hampir sejuta serangan yang merosakkan DNA. Serangan-serangan ini akan merosakkan pangkalan genetik, menghasilkan satu 'typo' (kesilapan daripada yang asal) yang akan mengganggu fungsi sel dan kepanjangan umur.

Ramuan yang terdapat dalam VIVIX SHAKLEE dapat memperbaiki dan melindungi sellular DNA.

2) PENGAWALAN GENETIK

Pengawalan genetik menyumbang kepada deteriorasi (kemerosotan) umur pada tahap sellular. Dalam satu penemuan utama ujian klinikal terbaru, ramuan VIVIX SHAKLEE mengaktifkan satu pengawalan genetik utama yang menolong melambatkan penuaan tahap sellular.

3) PENGELUARAN TENAGA YANG KIAN MENURUN OLEH SEL-SEL

Mitochondria (penjana tenaga) dalam sel menghasilkan tenaga yang kita perlukan. Apabila kecekapan mitochondria menurun, fungsi sel juga akan menurun.

Ramuan VIVIX SHAKLEE menggalakkan biogenesis (pembentukan baharu) mitochondria untuk meningkatkan tahap tenaga dalam sel.

4) PENIMBUNAN PROTEIN AGE

Penimbunan berlebihan protein AGE ( Advanced Glycation End products) boleh menyebabkan kerosakan tahap sellular yang akan mengganggu keutuhan sel daan kepanjangan umur.

Ramuan VIVIX SHAKLEE adalah 10 kali lebih kuat daaripada Resveratrol ( kandungan unik dalam anggur "muscadine") untuk melambatkan pembentukan protein AGE.

RAMUAN SEMULAJADI VIVIX SHAKLEE

VIVIX diperbuat daripada 4 bahan utama yang terpilih. Ianya merupakan ekstrak / pati pekat yang sangat baik.

1) Muscadine Grape / Anggur Muscadine 




Anggur hebat ini adalah satu-satunya anggur dalam alam semulajadi ini yang mempunyai lebih daaripada 1 kromosom. Ahli Saintis percaya dalam mengukuhkan profil polyphenolnya bahawa ia sangat baik untuk kesihatan. Ia mengandungi asid ellagik yang dalam kepekatan yang tinggi, satu phyto-n*utrient yang tidak dijumpai ciri-cirinya dalam anggur lain. Ia juga telah menunjukkan mempunyai ciri-ciri menghentikan kimia penyebab kanser, anti virus dan anti bakteria.

Selepas melakukan kajian selidik secara terperinci, jenis anggur hebat yang paling mustajab ini dikenalpasti. Selanjutnya, kumpulan ini bersama Saintis dari University of Georgea telah membangunkan 1 proses ekstrasi sejuk dan lembut untuk menghasilkan ekstrak yang bermutu tinggi dengan aktiviti biologi tertinggi seperti yng ditunjukkan dalam beberapa siri ujian makmal untukk anti penuaan.

Untuk mencipta profil polyphenol yang kuat dalam VIVIX SHAKLEE, obli solos menggabungkan Resveratrol yang lampau tulen dengan ekstrak dari anggur hebat ini, Elberry Eropah dan Carrot Ungu. Campuran inilah yang bertanggungjawab dalam banyak tindakan unik anti penuaan sellular.

2) Purple Carrot/ Carrot Ungu



Purple Carrot adalah sumber terbaik vitamin A, dan mengandungi Phytokimia termasuk carotenoids, phenolics, polyacetylenes, isocoumarins dan sesquiterpenes.

Ia juga mengandungi anthocyanins, anti oksidan yang mustajab. Anthocyanins adalah bertanggungjawab pada warna merah, ungu dan biru pada buah dan sayuran.

Anthocyanins ialah anti oksidan utama yang terdapat dalam carrot yang berwarna ungu-kuning, ungu-oren dan carrot ungu-kuning mengandungi kapasiti anti oksidan tertinggi diikuti carrot ungu-oren. Asid klorogenik adalah anti oksidan yang paling banyak dalam semua jeniss carrot. Asid klorogenik ini dikatakan dapat mengurangkan diabetis.

3) Elderberry (Sambucus Nigra)




Elderberry sangat baik dalam mengubati simptom flu terutama sekali influenza B. Berry mengandungi flavonoids yang mempunyai ciri anti oksidan yang tinggi dengan mengukuhkan sistem imun seterusnya melawan virus dan bakteria. Elderberry sangat kaya dengan sebatian yang dikenali sebagai antocyanin iaitu berkesan sebagai anti radang. Ia juga dapat mengurangkan sakit otot dan demam yang berkaitan dengan selsema atau influenza.

Selain daripada mempunyai anti oksidan yang tinggi, Elderberry juga kaya dengan vitamin A,B dan C dan nutrien lain seperti asid amino, carotenoid, tannin dan rutin. Elderberry dan ekstraknya juga sangat baik untuk simptom flu, jangkitan yeast, asma, batuk, sesak nafas dan diabetis.

Elderberry juga dapat mengurangkan tahap kolesterol dan menghalang oksidasi kolesterol LDL. Kolesterol LDL adalah antara penyebab kepada penyakit kardiovaskular.

Elderberry mampu memberi perlindungan terhadap penyakit kardiovaskular dan jantung seperti strok dan serangan jantung. Tambahan lagi, Elderberry membantu mengurangkan stress, memperbaiki penglihatan dan penghadaman.

4) Polygonum Cuspidatum




Polygonum Cuspidatum juga dikenali sebagai Knotweed Jepun adalah tumbuhan parenial yang berasal dari Asia dan banyak ditemui di Amerika dan Eropah. Knotweed Jepun ini adalah sumber komersial dalam rasveratrol yang juga terdapat dalam kulit dan biji anggur merah.

Polygonum Cuspidatum memberi banyak manfaat kesihatan dan digunakan untuk merumuskan supplemen anti penuaan seperti resveratrol dan perubatan cina.

VIVIX SHAKLEE

Tiada ulasan:

Catat Ulasan